Po letech na horách

13. února 2010 v 19:17 | trenér |  triatlonové vlákno
Jak napovídá nadpis, několik let jsem se zimním horám vyhýbal (konkrétně asi 17let ). Nicméně v loňském roce došlo ke zlomovému bodu. Po mnoha plánovaných a nakonec neuskutečněných nákupech běžek jsem využil povánočních slev a zakoupil slušné skejtové Salomony s malým nápisem race na patě.
U nákupu nezůstalo a také jsem s Yvčou párkrát tyto super prkénka potrápil v Bedřichově. Protože mě to velmi bavilo, naplánoval jsem letos zimní rodinnou dovolenou v Harrachově s cílem potrápit tělo a najet základ pro následné tradiční soustřeďko v Loret de Mar (letos s Exou pořádáme již po desáté).
Vyrazili jsme v sobotu 6.2.2010, cestu nám zpestřili policisté občerstvovací stanicí, na které ocenili moji dálniční známku z roku 2009 odměnou 500Kč a když jsem to s nimi zkoušel analyzovat, dozvěděl jsem se, že oni už by si na mém Fordu ještě něco našli. Tedy jsem pochopil, že v Tanvaldě fungují tyto namátkové kontroly jako mýto, přestal jsem polemizovat a uhradil jsem si svůj průjezd přes toto krásné místo

V sobotu jsme okoukli okolí, nedbali doporučení dobrých známych "v Harrachově se na to vys... a jeďte ráno 5km na tratě do Polska" a v neděli ráno jsem vyrazili směr Krakonošova snídaně. Tedy znalci asi ocení dlouhé stoupání. Když už jsme se hrabali do kopce asi pátej tejden, slyším za zády funění, přidávám, přidávám a když sportester začne křičet jako smyslů zbavený, předjíždí mě do slušně prudkého kopce soupaž čtveřice v cyklobundách Zlinstav (večer mi po smsce můj cykloguru MartinK. vysvětlí, že se jedná o cyklisty Dukly Praha). Svižně mě objeli a byly pryč. Můj tester ukazoval maximálku 193 tepů a tam kde jsem měl původně stehna se objevil kvalitní beton. Inu to se holt pozná poctivý stavař že, bere si matroš i na dovču .
A protože i moje drahá polovička vyjádřila naději, že nebudeme celou dovolenou jezdit pořad do kopce v hustém lese, ale že by třeba i ráda nějaký panoramata a chvilku po rovině, vyrazili jsme v pondělí směr Jakuszyce.
Po pěti minutách jízdy autem do kopce jsme dorazili na parking, zaplatili 5Zl a nazuli běžky, sluníčko svítilo a ty panoramata, no prostě žena spokojená a já taky. Po cyklokrosu v Čechách, kde byly tratě rozdupané od pěších a jejich pesanů mě čekal povrch jako ze skejtařské pohádky.
Odjeli jsme nadherných 25km ve středně náročném profilu, postupně jsme vybruslili až na nejvyšší bod 1008mnm a zpět se svezli pohodovým sjezdem. No co budu vykládat. Po prvním dnu, kdy jsem dal 30km v Čechách jsem zbývajících 5dní a 140km odbruslil v Polsku. Velmi mne uspokojil středeční trénink, kdy jsem dokázal za 2:50h. odjet 32km. Tedy osobní běžkařský rekord. Ze mě snad ještě nakonec bude lyžař nebo co

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 David David | 14. února 2010 v 9:09 | Reagovat

Tak příští rok na Jizerské padesátce. :-)

2 trenér trenér | 14. února 2010 v 9:34 | Reagovat

Haha, to ani nahodou, klasika me neba a 50 je dost. IM

3 jmaselnik jmaselnik | 14. února 2010 v 14:13 | Reagovat

pěkně napsané, hlavně postřeh s "mýtem" vyloženě pobavil:-). Rozdupané stopy od pěších raději ani komentovat nebudu, páč bych se na....l.
Já plánuju návrat na běžky až tak za rok dva, zatím nějak chybí odhodlání.

4 trenér trenér | 14. února 2010 v 16:18 | Reagovat

Martine taky mi to odhodlavani chybelo, sbiral jsem ho nekolik let a jako zasadni hybaci cinitele se projevila jednak chut partnerky se poklouzat na snehu - horach, a pak dokopani se k zakoupeni pomerne slusnych prkynek. Porovnani s predchozimi stoletymi artiskami pak prineslo chut do bezkovani. Jako prijemny prvek se ukazuje i zmena zabehleho zimniho treninkoveho stereotypu. IM

5 Ironpepa Ironpepa | 14. února 2010 v 19:41 | Reagovat

Ach to musela byť bomba. Keby si vedel, na čom som jazdil túto zimu ja, tak by si sa pousmial a zaplakal súčasne. Čo by som ja dal za rozbité skatové trate od pešiakov so psami.

6 trenér trenér | 14. února 2010 v 20:43 | Reagovat

Pepo my taky jezdili o vikendech na bezky k Machaci jen tak do lesa. Ale kdyz uz clovek jede na soustredko na bezky, tak chce pekne pojezdit a ne furt hlidat do ktery diry ti leze spicka :) A pravdu mas, bomba to byla. IM

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.